maandag 31 mei 2010


VIRTUELE TOONBANK
Vrijdag 28 mei. De wekker geeft 4 uur en 50 minuten aan. Man en kinderen zijn nog in diepe rust. Het is stil in Amsterdam, zoemt Ramses Shaffey door mijn hoofd als ik naar het Centraal Station fiets. Ik moet nog flink doortrappen om de trein van 5.47 uur naar Alkmaar te halen. Als ik om 6:45 De Vest binnenstap, voel ik de spanning stijgen. Terwijl Gijsbert van de Studio al eieren staat te koken voor het ontbijt, turen Marjolein, Elianne, Arie, Henk-Jan, Yvonne, Margriet, Ans en Peter verwachtingsvol naar hun computerschermen. Om 7.00 uur precies gaat er een bescheiden gejuich op. We zijn Live! Meteen begint de teller te lopen en in minder dan 15 minuten tijd hebben we al 1500 ‘aanmelders’. Opgelucht halen we adem, zeker als blijkt dat de eerste bestellingen moeiteloos worden afgehandeld. Aan het eind van dag één van de internetkaartverkoop voor het seizoen 2010/2011 zijn er meer dan 30.000 kaartjes over de virtuele toonbank gegaan.

Het is nu maandagochtend 9.00 uur. Zojuist ontvang ik de laatste standen. In het weekend bent u gewoon door gegaan met bestellen. Bijna 40.000 kaarten zijn er tot op heden gekocht. Voor Guido, Marc Marie, Dolf en nog een aantal grote (cabaret-) namen is de wachtlijst al geopend. Misschien lukt het om de komende dagen nog wat populaire voorstellingen bij te boeken. Ik hoop het en ga er meteen mee aan de slag!

Marijke van den Muijsenberg, Hoofd programmering en marketing

Geen opmerkingen:

Een reactie posten