woensdag 23 juni 2010


EEN BEREGEZELLIGE ZOMER
Komende zondag start 'Zomer op het Plein'. Na een aantal maanden van voorbereiding starten de openluchtconcerten van Theater De Vest deze zomer voor de 10e keer. Dus ben ik deze week druk met het toevoegen van de laatste informatie aan het draaiboek, heb ik nog even telefonisch contact met betrokkenen over geluid, productie en catering en zet ik andere laatste puntjes op de i. En last but not least, voor mij een hernieuwde (en bovenmatige) interesse voor teletekstpagina 703. In cultureel opzicht zal het Canadaplein zich in de komende acht weken kenmerken als een hogedrukgebied - hopelijk dus ook qua weersomstandigheden!

Hoewel de opening van aanstaande zondag met Alain Clark voor mij nu het meest actueel is, vinden de komende periode ook alweer gesprekken plaats voor nieuwe projecten en samenwerkingen voor de zomer van 2011. Want met onderscheidende plannen en ideeën kunnen we nu al mogelijkheden creëren voor nieuwe programma-onderdelen. Zodat Zomer op het Plein ook in de komende jaren actueel, eigentijds en verrassend blijft. Dat vind ik een uitdaging en de afwisseling van het switchen tussen het huidige en komende seizoen maakt het voor mij, samen met mijn collega’s van de Afdeling Programmering en Marketing, ontzettend leuk om te doen. Hieruit blijkt ook weer dat elk seizoen en elke fase van belang zijn: van planontwikkeling en programmering, tot marketing en realisatie. Van brainstormsessies, netwerken en nieuwe contacten tot praktische uitvoering. Zomer op het Plein is het resultaat van mooi teamwerk!

Het nieuwe logo, oftewel de 'look 'n feel' van Zomer op het Plein, is hier een goed voorbeeld van. Onze ijsbeer!! Zomer op het Plein kenmerkt zich daarmee als een bijzondere dwaalgast in de zomer. Speels, verfrissend en 10 jaar jong. Komend weekend worden de banieren aan de lantaarnpalen bevestigd en zondag hangen de nieuwe zogenaamde ‘wing’doeken met twee levensgrote ijsberen naast het podium. En Alain Clark d'r op! Beregezellig!

Henk Foekema, Projectmedewerker Festivals

PS: Bekijk ook het promo-filmpje op www.zomerophetplein.nl en kom al helemaal in de stemming!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten