woensdag 3 november 2010


BOMEN
Super veel zin heb ik erin; vanavond gaan we voor de allereerste keer BOMEN! Na afloop van de voorstelling Alice in wonderland van het NNT houden we in Grand Café De Studio een nagesprek. Informeel en gezellig, met sap, wijn en zoutjes op tafel. Diepgaand; het gesprek wordt geleid door dramaturge Corien Baart. Dynamisch; zij wordt bijgestaan door een sidekick. En we hebben meteen een goede te pakken, want regisseur Ko van den Bosch is meer dan bereid om het gesprek impulsen te geven met zijn inzichten, vragen en opmerkingen. (Hij mailde me om te zeggen dat hij het een eer vond dat ik hem als sidekick had gevraagd. Daar was ik weer van ondersteboven. Volgens mij mogen wij juist vereerd zijn dat Ko uit Groningen komt reizen speciaal voor ons!)

Na de voorstelling blijven om te BOMEN betekent natuurlijk wel wat langer opblijven, maar het zal zeker de moeite waard zijn. Vaak betrap ik mezelf erop, dat ik na afloop van een voorstelling direct weer overga tot de orde van de dag. Of: snel naar huis en naar bed, want morgen… Eigenlijk zonde! Een voorstelling roept vaak zoveel op; verwondering, emoties, vragen, meningen… Toch mooi om hier nog wat langer bij stil te staan. En persoonlijk vind ik dat daar geen betere plek voor is dan het café!

Als we vanavond gaan BOMEN zal Corien vooral het publiek aan het woord laten. Immers, de voorstelling is gespeeld en ‘is’ nu als ware van het publiek. Corien zal vragen wat het publiek heeft beleefd en hoe het de voorstelling heeft geïnterpreteerd. Natuurlijk is er ruimte voor vragen aan Ko – en aan de acteurs, want er is me al medegedeeld vanuit Groningen dat zij het waarschijnlijk niet kunnen laten om aan te schuiven.

Marieke van Duin, medewerker educatie

PS: Voor kaartjes voor de voorstelling en BOMEN kunt u de kassa bellen: 072-5489999. We gaan overigens ook BOMEN op 17 november (Noord Nederlandse Dans), 7 december (Zuidelijk Toneel), 28 februari (RO Theater) en 7 mei (Scapino Ballet). Ik kan u alvast verklappen dat op 17 november niemand minder dan Nynke Laverman aanschuift als sidekick!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten