dinsdag 23 november 2010


STAGE FACILITY MANAGEMENT
Het zal waarschijnlijk niemand zijn ontgaan dat Theater De Vest aan de vooravond staat van een turbulente periode. Het huidige theatergebouw krijgt een complete metamorfose en tijdens de verbouwing wordt het hele theater tijdelijk gehuisvest in De Hallen op Overstad. En ik mag mijzelf als stagiair Facility Management (FM) mengen in deze interessante periode door een stageopdracht uit te voeren.

Mijn opdracht bestaat uit meerdere onderdelen. Eén daarvan is het in kaart brengen van de inventaris, waarna beoordeeld wordt wat er mee moet gebeuren. Achtereenvolgens: verhuizen, opslaan of afstoten. Aan de hand van deze beoordeling kan een planning worden opgesteld en dit alles resulteert uiteindelijk in een verhuisplan. Dit is ‘globaal’ mijn opdracht en aan mij dus de taak dit zo goed mogelijk voor te bereiden.

Het leuke van deze opdracht is dat het onderwerp de hele organisatie raakt, waardoor je een goed beeld krijgt over hoe de organisatie in elkaar zit. Ook is het een opdracht die niet ‘op de plank’ zal blijven liggen zoals bij veel stagerapporten gebeurt. Het zal daadwerkelijk uitgevoerd worden! Deze verantwoordelijkheid geeft mij extra motivatie om een goed eindproduct af te leveren. Theater De Vest is er volledig op gericht om geweldige avonden voor het publiek te ‘faciliteren’. Hoe facilitair wil je het hebben als FM’er?!

En als klap op de vuurpijl kan ik ook nog veel voorstellingen bezoeken. Zo ben ik naar The Soul Of Motown, Cirque Stiletto en Guido Weijers geweest en ik hoop nog een aantal voorstellingen aan dit rijtje toe te voegen. Iedereen is hier bewogen met het theatervak bezig, zo wordt je bijvoorbeeld af en toe (ongevraagd…) getrakteerd op een spoedcursus theatergeschiedenis. Dit werkt aanstekelijk en al met al maakt het deze stage tot een zeer boeiend en leerzaam geheel. Alle mogelijkheden worden geboden, je moet alleen je eigen slingers ophangen! Wordt aan gewerkt…

Joris Graas, stagiair Facility Management

Geen opmerkingen:

Een reactie posten