donderdag 27 januari 2011


DOLLE, DWAZE vEST-DAGEN!
Over vier maanden gaan we verbouwen. En daarom ruimen we op! Alle tickets moeten weg en geen stoel mag 'over' blijven. Hoe kunnen we dit op een leuke, ludieke manier kenbaar maken aan het publiek? De Dolle Dwaze Dagen is iedereen bekend, de kortingsdagen van Wehkamp ook. De radiospotjes vliegen om je oren en de televisiecommercials, boekjes in de brievenbus en online aanwezigheid gaan niet ongemerkt voorbij. En het werkt! Mensen staan te dringen in de rij en ook de online wachtrijen zijn gigantisch. Vol bewondering aanschouw ik deze situaties. Wat knap, dat je zo'n hype kunt creëren om jouw producten te verkopen. Ook supermarkten draaien hun jaaromzet voor een groot deel met behulp van kortingsacties en in de retail is de tweejaarlijkse winter- en summersale een heel algemeen gegeven. Dus tsja, het feit dat wij over vier maanden gaan verbouwen en echt letterlijk op moeten ruimen was een unieke kans om ook eens theatertickets in de 'aanbieding' te doen. Hoe zouden zulke dagen voor ons werken? Hoe kunnen we het zo leuk mogelijk maken om onze bezoekers te verleiden tot een herhaalbezoek? En dit alles met beperkte middelen, want onze budgetten zijn niet te vergelijken met die van de eerder genoemde magnaten...

In het theater verrassen we graag mensen. Daarom hebben we gekozen voor een ‘verrassings5daagse’ met iedere dag 10 verschillende voorstellingen met 10% korting. Dat is duidelijk het actie-element. Daarnaast geven we iedere dag leuke extra’s weg. Vrijkaartjes voor het Stedelijk Museum Alkmaar, 10% korting op het theatermenu in Grand Café De Studio, een excursie naar Eric Koller, theatrale rondleidingen en meer! Om het iedere dag opnieuw terugkeren naar onze website aantrekkelijk te maken hoeven er ook de hele week geen administratiekosten betaald te worden. En last but not least: in de ticketshop mogen kaartkopers een cadeautje kiezen uit de ‘grabbelton’. En daar kan zomaar die ene mooie bijzondere cd of dvd inzitten…

Kortom, een interessante case die we nu al een succes kunnen noemen. De ticketverkoop ligt 45% hoger dan gemiddeld en we hopen dat dat de komende dagen nog meer gaat groeien. Worden het toch nog dolle, dwaze Vest-dagen.

Elianne van Diepen, senior marketeer

Lees hier meer over de verrassings5daagse.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten