dinsdag 1 februari 2011


THEATERMAATJE NODIG?
Als medewerker van Theater De Vest bezoek ik natuurlijk regelmatig voorstellingen. Soms voor mijn plezier, soms ook beroepsmatig. Alleen naar het theater gaan is dan ook voor mij totaal geen probleem. Het is bekend terrein en er zijn altijd collega’s aanwezig om even mee (na) te kletsen en ervaringen te delen. Ik kan me echter goed indenken dat er mensen zijn die heel graag bijvoorbeeld eens een prachtige toneel - of muziektheatervoorstelling zouden willen bezoeken en geen theatermaatje hebben. De drempel om naar het theater te gaan is dan toch hoger en dat is jammer, want er is zoveel moois!

Tijdens de Week van de Liefde hebben wij daar iets op gevonden: samen naar het theater! Voorafgaand aan de voorstellingen DE KUS (16 februari), Scènes uit een Huwelijk (18 februari) en Omdat ik zoveel van je hou (19 februari) wordt men - samen met andere alleengaande bezoekers - door een gastvrouw ontvangen in Grand Café De Studio. Onder het genot van koffie of thee kan men zich letterlijk en figuurlijk opwarmen voor de voorstelling en ligt er ook informatie over de voorstelling klaar. En in de pauze is onze gastvrouw ook aanwezig om de groep bezoekers te begeleiden en van een drankje te voorzien. Wij hopen met dit initiatief bezoekers een gemakkelijke en informele mogelijkheid te bieden om toch naar ons theater te komen!

Over ‘ontmoeten’ gesproken: vandaag ontving ik een mail van impresariaat Hummelinck Stuurman naar aanleiding van de première van de voorstelling DE KUS afgelopen vrijdag in Leiden. Het onderwerp van het mailtje luidt: “Huub Stapel en Carine Crutzen leveren vuurwerk in DE KUS”. In de voorstelling treffen twee dolende zielen elkaar en besluiten hun tocht gezamenlijk voort te zetten. De voorstelling krijgt o.a. van De Volkskrant vier sterren en de recensies zijn lovend. Mijn agenda staat al boordevol afspraken in die week, maar ik blokkeer toch ook maar weer dinsdagavond 16 februari. Om naar mijn eigen theater te gaan: alleen, maar toch ook weer niet…

Marja Elzinga, medewerker publiciteit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten